Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Pigg och hungrig önskar jag dig välkommen!

Av lafemme - 10 augusti 2010 11:08

Vad roligt, en bloggsida där man kan välja lite egna färger och som känns lätt att hantera.. 


Vänner, välkommen till min sida! Jag ska basunera ut den här adressen till de jag känner så att ni, om ni vill,  kan läsa lite mer om mitt vardagliga liv här på Rönsa med våra djur och såklart lilla Tora.. 


Kan väl börja med vad jag gjort idag: Vaknat icke utvilad, funderat på hästar såklart! Tora pratade och jollrade tills jag drog mig ur sängen, sen bytte vi lite blöjor (ja hon bajsade två gånger) och satt tillsammans med lite välling framför "Jims värld".


Sen gick jag ut till hönsen i världens sexigaste gummistövlar eftersom regnet öser ner och de blev sååå glada att se mig förstås. Mest för att jag ger dom mat antar jag;) Sen drog jag bort lite skit ur den framtida hästboxen och drömde mig bort...


Harry satt snällt utanför i regnet och väntade på matte trots att dörren till huset stod öppet. Så efter det plaskade vi i lite vattenpölar, har man gummistövlar så har man....


  


Innan jag skaffade denna blogg så sålde jag för ett par veckor sedan mina 10 getter, varav 6 vuxna och fyra killingar. Kändes tråkigt men samtidigt hade de växt dåligt och fyra av dem smet ut, trots fem trådar... Så jag kände att jag inte härdade ut mer. Nu bor de hos nya familjer, jätteskönt att man slapp ta bort dem!!


Lite bilder vill vi väl ha?? Ha en trevlig dag, ikväll ska jag ha middagsgäster, underbart roligt!! /A-K


  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lafemme - 17 november 2010 22:16

Ikväll har jag varit på kalas till min morbror som fyllde 44 år. Grattis!  Tora följde med mig och hade sina nya blå kläder på sig som hon fått av farmor.    Tankarna yr hit och dit som de alltid gör för mig, svårt att koppla av och koppla bort...

Av lafemme - 17 november 2010 12:24

Det står väl 99% klart att jag ska ta hem små söta ponnyer men nu går jag och tänker på Bruning.  Vem är då Bruning? Jo, det är ardennern som gick här den första sommaren vi tittade på vårt hus. Jag tänkte inte mycket på honom då, han var ju bara e...

Av lafemme - 16 november 2010 22:23

Var och shoppade idag på Granngården, de hade lite utförsäljning så jag köpte ett par barnridbyxor strl. 152 och ett par vuxen strl 42. 42:orna var på tok för stora i benen, magen var OK men det såg verkligen inte klokt ut... Barnridbyxorna satt fakt...

Av lafemme - 15 november 2010 11:04

Ja, just det.. jag skulle ju skriva ofta!   På senaste tiden har det varit upp och ner! Jag har fått inspiration att måla men har inte kommit längre än till en skiss förstås... Inspirerad av Van Gogh och Kirsten Lundgaardvig just för att de färge...

Av lafemme - 14 november 2010 22:30

Var ute tillsammans med min älskade moster och min kusin och plockade in lite julprydnader från skogen. Tänkte jag skulle dela med mig av vår mysiga utflykt!     Dessa första bilder föreställer utsikten från berget vi var upp på   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards