Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Mailat på sele, beställt ridbyxor!

Av lafemme - 22 oktober 2010 12:28

Japp, nu är man igång och ska försöka få ordning på hästintresset! Hittade helskodda ridbyxor i strl. 36 på blocket som jag beställde eftersom jag ska försöka komma ut och rida på Susannes Kingen. 

Har också maila på lite bröstselar, hittade även en loksele men eftersom jag ska köra in så är det lika bra att börja med bröstsele. Hittade en kanonsnygg brun som kan passa lilleman. 


Tora sover efter en stor portion gröt, jag är jättetrött efter att ha sovit enbart 4 timmar inatt, om ens det... Skulle väl ha gått och lagt mig men alla måsten kryper på en + att jag har smått(!) databeroende...:) 


Idag är det fredag och det innebär att Anders kommer hem tidigare än vanligt - skönt! Har dock inga matplaner eller riktat in mig speciellt på något mys men kanske det kommer efter en stunds vila. 


Eldar för fullt eftersom det är väldigt kallt ute just nu! Vackert som få dock!


Funderade ett tag på om jag skulle bli medryttare, men vem vill ha en ringrostig omusklad snurrfia som medryttare?;) Ja, det ska vara om någon gammal goding behöver komma ut och röra på sig litegrann, i lagom takt. Längtar tills jag kan komma ut med Kingen... <3


Ligger o tänker på hästar jämt o ständigt. Ibland tror jag att jag har degraderat till 15 år igen, ung och oförståndig med ett otroligt hästintresse! Kanske beror det på att man behöver en stund att koppla bort från omvärlden, att hitta sig själv igen. 


Nu ska jag gå ut och se till djuren medan Tora sover, jag tror Björk o gänget vill ha en tuss hö nu när det är så kallt!


Förresten!!! Inatt ställde sig Tora i krypposition för första gången själv, det ni!!


Kram och en trevlig helg!!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lafemme - 17 november 2010 22:16

Ikväll har jag varit på kalas till min morbror som fyllde 44 år. Grattis!  Tora följde med mig och hade sina nya blå kläder på sig som hon fått av farmor.    Tankarna yr hit och dit som de alltid gör för mig, svårt att koppla av och koppla bort...

Av lafemme - 17 november 2010 12:24

Det står väl 99% klart att jag ska ta hem små söta ponnyer men nu går jag och tänker på Bruning.  Vem är då Bruning? Jo, det är ardennern som gick här den första sommaren vi tittade på vårt hus. Jag tänkte inte mycket på honom då, han var ju bara e...

Av lafemme - 16 november 2010 22:23

Var och shoppade idag på Granngården, de hade lite utförsäljning så jag köpte ett par barnridbyxor strl. 152 och ett par vuxen strl 42. 42:orna var på tok för stora i benen, magen var OK men det såg verkligen inte klokt ut... Barnridbyxorna satt fakt...

Av lafemme - 15 november 2010 11:04

Ja, just det.. jag skulle ju skriva ofta!   På senaste tiden har det varit upp och ner! Jag har fått inspiration att måla men har inte kommit längre än till en skiss förstås... Inspirerad av Van Gogh och Kirsten Lundgaardvig just för att de färge...

Av lafemme - 14 november 2010 22:30

Var ute tillsammans med min älskade moster och min kusin och plockade in lite julprydnader från skogen. Tänkte jag skulle dela med mig av vår mysiga utflykt!     Dessa första bilder föreställer utsikten från berget vi var upp på   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards